Äventyr och kompisar!

Äventyr och utmaningar genom att själv få prova på. Hos oss får du uppleva äventyr i naturen och lära känna nya kompisar. Du kan vara scout genom hela livet.

I Scouterna får du prova på nya saker. I den lilla gruppen, patrullen, får du nya kompisar och öva på att leda dig själv och andra.

När kan jag bli scout?

Du kan börja i Scouterna när du är 8 år, I MÅN AV PLATS. Din anmälan gör du här.

Vi får plats med fler när vuxna som ställer upp!

Du börjar som spårarscout och sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout och utmanarscout. Ledare kan du vara hela livet.

Vad gör vi?

Spårar, hjälper, eldar, lagar, pysslar, bakar, leker, tältar…

De tre vanligaste svaren på varför man är scout

1. Kompisarna
  2. Åka på läger
  3. Prova på nya saker

Agnes 8 år:

Jag älskar hajk.

Gå med i vår kår och testa scouting!

I början av hösten då skolorna startat brukar vi ha ett uppstartsmöte för alla scouter, nya som gamla. Vi samlas runt lägerelden och har några roliga aktiviteter.

Men – du är välkommen när som helst på terminen att komma på ett möte och testa scouting.  Kontakta oss, så kan vi komma överens om när det passar!

Spårare 8-9 år

I Scouterna är det roligt bus utomhus som gäller. Du kan börja som spårarscout när du är åtta år, och var beredd på äventyr redan från första dagen.

I Scouterna får du nya kompisar som precis som du tycker att det är superskoj att vara utomhus.

Namn och telefon till ledare! klicka här..