Höstlov för Spårare, Upptäckare och Äventyrare

29 oktober, 2019 av Maria Lavman Lysell

Hej! Vi tackar för lånet av era skyddslingar, de är jätteroliga att vara med!
Hjälp oss på tre enkla sätt att göra en säker och bra verksamhet.
– Är ditt barn nytt hos oss, se till att se till att vi har en e-postadress som vi kan skicka inbjudningar och annan rolig information till!
-När ditt barn blir medlem så att vi vet vilka vårdnadshavare som vi ska informera om verksamheten.
Terminsavgiften gör att ditt barn är försäkrat. Det är ett krav för att få rätt att delta i hajker och möten (utöver de 3 prova på mötena).
– När det är dags för hajker (övernattningar) och andra resor, styr upp transporterna mellan er vuxna. Våra ledare hinner inte sköta den delen.
– Skriv in dig i vårt hjälpregister om du vill och kan göra stora eller mycket små insatser. Inget är bindande men all hjälp gör att våra ledare kan fokusera på att skapa äventyr och personlig utveckling.

TA STIGEN, INTE VÄGEN
Vi önskar att besökare till scoutstugan går upp längs stigen på södra sidan av kullen. Bilvägen slits hårt och det är svårt att mötas.
Parkera förslagsvis vid kyrkan och promenera upp. Ficklampa på mobilen hjälper bra när det är mörkt.
Och glöm inte reflexerna i höst och vinter mörkret.
Tack!

HAR DU NUMRET TILL DITT BARNS LEDARE?
Med det kan du meddela när ditt barn inte kommer på möte. Tack!
Äventyrare åk 6-9, Ulrika 072 – 725 88 69
Upptäckare åk 4-5, Andreas 070 – 086 39 66
Spårare åk 2-3, Maria 070 – 394 44 60

KÅREN FYLLER ÅR – IGEN
Söndag 10/11 blir det traditionellt fackeltåg från torget i Gnesta till kyrkan. Detta för att fira att människor ideellt har skapat äventyr för barn o unga sedan 1941.
Varmt välkomna till en mysig stund med tal, några kakor och en massa glada barn och unga!
Och inte minst den eftertraktade märkes ceremonin!
Samling på Strömmentorget 17.50. Mer info kommer vi separat utskick.

Det var allt för nu, återkom gärna med frågor och feedback till
fredrik.torberger@kairosfuture.com

Hälsningar från kårens ordförande,