Välkommen till höstterminens upptakt 26 augusti!

6 augusti, 2020 av Maria Lavman Lysell

Onsdag 26 augusti är det terminsupptakt vid stugan mellan klockan 19.00 och 20.30. Vi hoppas på många nya och bekanta ansikten när vi berättar om höstterminens planer och vad vi behöver av er målsmän.

Nyfikna barn är välkomna att prova på scouting 3 gånger utan att lösa medlemskap, när som helst under terminen. Det tar ju lite tid att fatta vad vi håller på med. Målsmän är varmt välkomna att vara med för att stötta sitt barn och förstå verksamheten. Vår konsulent från Scouterna (riksförbundet) kommer att hålla information i kommunens skolor innan mötet.

Avdelningar:
För er som redan är scouter får ni information från era avdelningsledare om vilken avdelning ni tillhör. Våra avdelningar är spårare (8-9 år), upptäckare (10-11) och äventyrare (12-15). Under sommarlägret genomfördes en enkel ceremoni med de barn som går från en avdelning till nästa.
Exakt veckodag för respektive avdelning beror på hur vi kan lösa ledarsituationen. Terminsprogram kommer, inklusive vilken kväll du som förälder förväntas medverka under ett möte.

Som målsman:
Och om du tror oss när vi säger att bra scoutmöten inte tar utan GER energi, tveka inte att prova på scoutledarskap under hösten. Även om du kan “bara” varannan vecka. Eller inled med att vara med på en hajk. Om du vill utveckla dig mer så betalas ledarkurser av kåren. Blir vi fler kan vi ge fler barn plats i denna globala fredsrörelse för personlig utveckling.

Självklart tar vi gärna emot annan hjälp också, i styrelsen, kring stugan etc, berätta gärna hur du vill bidra här eller kontakta ordförande fredrik.torberger@kairosfuture.com, 070-547 25 02.

Ordförandebrev 4 augusti 2020

Läs ordförandebrev 4 augusti 2020, klicka här