Vägbeskrivning

Vår scoutlokal ligger på berget på andra sidan vägen om man utgår från Frustuna kyrka. Det finns en stig upp till stugan genom skogspartiet uppför kullen.

Busshållplats: Frustuna Kyrka

Bil: Om du kommer med bil parkerar du den lättast på kyrkans parkering. Sedan går man över vägen till den lilla stigen upp mot stugan (se kartan).

Det finns en skumpig bilväg upp till stugan, en liten oskyltad sidoväg invid avfarten mot Yttervalla. Vägen är mycket smal och bilar kan inte mötas. På vintern är den normalt sett inte plogad.

Gångväg: Genom skogen går det en slingrande stig upp till stugan. Vi brukar gå tillsammans med på kvällen och hjälpas åt med ficklampor..

Om stugan

Scoutkåren äger stugan som byggd av scouter och föräldrar.  Den består av 3 rum och ett kök.
Här har vi nära till skogen och en stor öppen plats att vara på och en fin grillplats.
Vi måste hjälpas åt att ta med vatten eftersom det inte finns brunn eller rinnande vatten.

I mars 2013 skänkte Gabrielle von Eckermann (även tidigare ägare till Södertuna slott) ett markområde på 33 000 kvadratmeter till Gnesta kommun, och det är på den marken som Jagbacken ligger. Kommunen upplåter marken till scoutkåren att nyttja marken för vår verksamhet så länge vi önskar. Familjen von Eckermann ägde även Frustunaby flickscoutgård som nu drivs av Scouterna.

Uthyrning

På kvällarna är det scoutmöten i stugan men på helgerna är den oftast ledig. Du kan hyra stugan för privata alkoholfria arrangemang.
Det finns elspis med ugn, micro, liten kyl, porslin och bestick. Tyvärr inte rinnande vatten (endast dunkar).

Du kan hyra stugan, läs mer här.