Sommarläger tema Drömmar och Nybyggare

13 juni, 2021 av Maria Lavman Lysell

Gnesta scoutkår bjuder in till en resa i tiden.
En resa till ett land där du får möjlighet att bygga något nytt.

En resa där du får möjlighet att utforska dina drömmar.
Kort sagt vi bjuder in till sommarens scoutläger.
Du kommer att få leva som en nybyggare på resa mot sina drömmars mål. Tillsammans så utforskar vi vad drömmar betyder, hur vi hanterar egna och andras drömmar och hur det är att inte ha några drömmar.
Denna utforskning gör vi i kontext av några som drömde riktigt stort, de som hade modet att lämna allt det kände till för att söka sina drömmar, nämligen nybyggarna. Tillsammans bygger vi vårt nya liv och samhälle.

LÄGERFAKTA
När: 2 till 7 augusti
Var: Kungshol utanför Rättvik
Vem: För alla scouter, föräldrar, ledare och funktionärer i Gnesta scoutkår.
Lägeravgift: Totala lägeravgiften är 1750kr/pers. Om du känner att det är svårt att klara av lägeravgiften så hör av dig till Andreas så kan kåren hjälpa till med bidragsansökning och stöd för detta.
Spårare: För varje spårare krävs att det finns en medföljande stödförälder (Stödföräldern kan ansvara för flera scouter). Den personen behöver också betala lägeravgiften.
Lägeravgiften inkluderar alla aktiviteter, mat samt resa till och från lägret med gemensam buss. Egen transport bekostas på egenhand och ger inget avdrag på lägeravgiften.

Anmälan:
För dig som redan är anmäld till Dalacamp.
Du som redan har anmäld dig till Dalacamp är automatiskt anmäld till detta läger. Senast den 1/7 behöver du betala den resterande delen av lägeravgiften genom att swisha 1250kr till 123 062 84 20 (Gnesta scoutkår) märkt med scoutens namn. Använd gärna QR-koden till höger.

För dig som INTE är anmäld till Dalacamp.
Du som inte var anmäld till Dalacamp har nu möjlighet att följa med på detta läger.
För att anmäla dig behöver du senast den 1/7 betala den totala lägeravgiften genom att swisha 1750kr till 123 062 84 20 (Gnesta scoutkår) märkt med scoutens namn. Använd gärna QR-koden till höger.

Avanmälan:
Du har fram till den 1/7 möjlighet att avanmäla dig och får då tillbaka hela den vid tillfället erlagda avgiften.
Kontakta andreas.stenemyr@scania.com om du önska avanmäla dig.
Avanmälan mellan 1/7 och 24/7 debiteras med halv lägeravgift 875kr. Avanmälan efter den 24/7 eller uteblivet deltagande debiteras med hel avgift. Full återbetalning ges endast mot uppvisande av giltigt läkarintyg.

Boende:
Vi bor i tält som kåren tillhandahåller. Det är fritt att ta med sig eget tält men vi ser helst att scouterna sover i tält med sina kompisar.
För medföljande föräldrar så finns det möjlighet till sovplatser inomhus mot en extra kostnad om 750kr (150kr/natt).

Frågor:
Har du frågor kring lägret, vill boka inomhusplats eller har funderingar på vad det innebär att vara funktionär/stödförälder kontakta Andreas Stenemyr på 0700863966 eller via mail andreas.stenemyr@scania.com