Vilda-är-slut-snart-är-det-2017-900x300

Avdelningarna

Läs mer om avdelningarna och träffa ledarna!

Spårare

Frida Granqvist

Utmanare

Utmanarna skapar själva programmet

Några tankar från ledarna:

Sms:a alltid avdelningsledaren om ditt barn eller du (alla föräldrar kommer få möjlighet att hjälpa till) inte kan komma eller är försenade.

Oömma kläder och skor för utomhusbruk behövs, och ibland är det viktigt med plagg som klarar lite väta.

För den som brukar bli törstig under mötet är det bra att ta med en vattenflaska!  Vi har inget rinnande vatten vid scoutstugan.

Det som erbjuds vid scoutstugan är ett torrdass och skogen, så det kan vara skönt att gå på toaletten innan mötet.

Möten hålls normalt vid scoutstugan. Vi försöker hålla sluttiden i möjligaste mån men kan ibland dra över något om det är lite kvar på dagens uppgift.

Använd gärna Scoutskjorta eller märkeströja (från scoutshopen). Dels för att det har ett symbolvärde i vår gemenskap – det är vår ”lagtröja”, dels för att ledare som inte känner barnen genom märkena kan veta vilka kunskaper de har som t.ex. att de får använda kniv, kan simma eller kan hantera eld.

Scoutskjorta, tröjor, kniv och andra scoutvaror – läs information här.