Häng med på Klimatbingo – 40 dagar för klimatet

25 februari, 2021 av Maria Lavman Lysell

26 feb till 5 april – var med du också! Prata med din avdelningsledare 🙂

Scoutrörelsen i Sverige gör en gemensam satsning för klimatet. Under 40 dagar vill vi utmana alla scouter att dela sina klimatsmarta val och på det sättet uppmuntra varandra. ”40 dagar för klimatet” finns för att få oss att tänka till hur vi lever och hjälpa oss att göra medvetna val även efter den här perioden.

• Ingen kan göra allt men alla kan göra något och tillsammans kan vi göra skillnad!
  • Anmäl till din avdelningsledare. Det är en öppen inbjudan till alla scouter i alla avdelningar.
  • Gör KLIMATBINGO med 40 utmaningar (brickan finns längre ned på sidan):
  • Klarar du 50 procent av bingobrickan får du ”klimatmärket” (kåren beställer i scoutshopen)
  • Märket kan du sy på scoutskjortan och visa att du gjort klimatsmarta val.

Dela det ni gör och följ vad som händer under: #40dagarförklimatet och #scoutergör
Se vad andra gör och få bra tips.

BINGO_BRICKAN:

// 40 DAGAR FÖR KLIMATET ÄR ETT SAMARBETE INOM SCOUTRÖRELSEN I SVERIGE
Framtagen i samarbete med föreningen Medveten Konsumtion – en organisation som ger verktyg för mer hållbara val.