DUST 2022 – lägerfakta m.m.

21 december, 2021 av Maria Lavman Lysell

Sommarens läger

Det kanske är lite svårt att tänka på sommarläger redan nu när termometern visa ordentligt med minusgrader. Men eftersom det är ett så pass stort läger krävs det lång tid till förberedelser. Därför behöver vi redan nu din anmälan.De senaste två åren har vi haft förhoppningar om att få åka på ett storläger. Båda gångerna har det blivit inställt på grund av en liten men världsomspännande organism. Nu hoppas vi på tredje gången gillt. Sommaren 2022 är det DUST vid Tivedens nationalpark som står på agendan. Det är ett läger för alla scouter i Södermanland (D-län), Västmanland (U-län), Värmland (S-län) och Örebro län (T-län) därav namnet… DUST.

Här kan du läsa me om DUST…
Du kommer att få vara med på lägerbål med drygt tusen scouter, vara en del i historien som utspelar sig i Ramunders rike, få njuta av välbevarad urskog, träffa nya kompisar och bli utmanad i diverse aktiviteter.

LÄGERFAKTA

När: 30’e juli till 7’e augusti för upptäckare och uppåt. 3’e till 7’e augusti för spårare.
Var:
Tivedens nationalpark
Vem: För alla scouter, föräldrar, ledare och funktionärer i Gnesta scoutkår.
Lägeravgift: Den totala lägeravgiften är ca 2500kr/pers. för hel vecka och ca 1400kr/pers. för halv vecka (spårare). Den exakta avgiften fastställs efter att vi vet antalet anmälda samt kostnad för transport.
Om du känner att det är svårt att klara av lägeravgiften så hör av dig till Daniel så kan kåren hjälpa till med bidragsansökning och stöd för detta. Lägeravgiften inkluderar alla aktiviteter, mat, lägertröja samt resa till och från lägret med gemensam buss. Egen transport bekostas på egenhand och ger inget avdrag på lägeravgiften.

Anmälan: För att anmäla dig behöver du senast den 15/1 betala anmälningsavgiften om 500kr genom att swisha till 123 062 84 20 (Gnesta scoutkår) märkt med scoutens namn. Använd gärna QR-koden till vänster.

Avanmälan: Du har fram till den 31/1 möjlighet att avanmäla dig och får då tillbaka hela den vid tillfället erlagda avgiften. Kontakta Daniel Karlsson om du önska avanmäla dig. Avanmälan mellan 31/1 och 1/6 debiteras med halv lägeravgift. Avanmälan efter den 1/6 eller uteblivet deltagande debiteras med hel avgift. Full återbetalning ges endast mot uppvisande av giltigt läkarintyg.

Boende: Vi bor i tält som kåren tillhandahåller. Det är fritt att ta med sig eget tält men vi ser helst att scouterna sover i tält med sina kompisar.

Har du frågor kring lägret eller har funderingar på vad det innebär att vara funktionär/stödförälder kontakta Daniel Karlsson på 0730207933 eller via mail dannekarlsson@gmail.com

Varmt välkommen önskar Gnesta scoutkår.