Information med anledning av COVID-19

1 november, 2020 av Maria Lavman Lysell

Med  de förhöjda restriktioner som har trätt i kraft i Sörmland så har kårstyrelsen beslutat att ställa in årets födelsedagsfirande. Ett firande är förenligt varken med rådande situation eller scoutlagens 7:e budord ”En scout känner ansvar för oss själva och andra”.

Men oro er inte – vi försöker hitta ett annat tillfälle för märkesutdelningsceremonin senare under hösten!

Vinteräventyret:
Beslut om Vinteräventyret ska ställa in eller ej kommer vi att fatta den 20/11. Än så länge så hoppas vi på att lägret Vinteräventyret kan genomföras som planerat.
Dels ligger det utanför den nuvarande restriktionsperioden, dels berör det en mindre skara scouter och kan då likställas med ”barn och ungdomsträning” som i dagsläget är undantagen från restriktionerna.

/ Ledarna vid Gnesta Scoutkår